15-05-2018
 |
“Community participation and societal development”
Speaker: Terri Mannarini, Department of History, Society and Human Studies, University of Salento, Lecce – Italy
Summary: Based on the main results of a variety of studies carried out in the last five years on civic participation, NIMBY movements, and sense of community, and
more recently on the relationship between symbolic universes and people behaviors (including but not limited to participati
|
|
|
02/05/2018
 |
“Gender and Democracy”
In this public lecture, Professor Yvonne Galligan will explore the connections between gender, democracy and equality. Her starting point will be that democracy’s foundation in political equality is not fulfilled while the unequal inclusion of women persists. She will discuss women’s representation in decision-making, including higher education. She will argue, though, that the fault does not rest
|
|
|
27/04 - 03/05 and 04/05
 |
Moderated Mediation
In this seminar, we will focus on and discuss the following topics: a) The framework of mediation and moderation; b) Parametric and nonparametric method to analyse mediation; c) Continuous and categorical moderators; d) Moderated mediation model with two moderators and one mediator (conceptual model and statistical model); e) Exploration of PROCESS (macro by HAYES). These features will be compleme
|
|
|
10-05-2018 a 11-05-2018
 |
Um mundo em mudança: desafios para a Psicologia Comunitária e da Saúde
A conferência “UM MUNDO EM MUDANÇA: desafios para a Psicologia Comunitária e da Saúde” é uma iniciativa do Mestrado em Psicologia Comunitária e Protecção de Crianças e Jovens em Risco em parceria com o Mestrado em Psicologia Social da Saúde e pretende constituir um forúm para discussão de alguns dos desafios que se colocam às nossas sociedades contemporâneas. Inspirada pelos objectivos de sustenta
|
|
|
09/05/2018
 |
RETHINKING STROKE REHABILITATION SPACES: UNDERSTANDING AND MEASURING THE IMPACT OF THE BUILT ENVIRONMENT
Speaker: Ruby Lipson-Smith, PhD student at The Florey Institute of Neuroscience and Mental Health, Melbourne, Australia.
|
|
|
22-03-2018
 |
"Systematic review of the literature and meta-analysis in Psychology”,
On the 22nd and 23rd of March the seminar "Systematic review of the literature and meta-analysis in Psychology”, presented by Professor Fernando Ferreira-Santos (Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Porto) will take place at ISCTE-IUL. This seminar is divided into three parts:22nd March:. Morning: From 11:30 – 13:20 (C1.04 Auditorium, Building 2). Afternoon: From 15:00 – ...
|
|
|
20/04/2018
 |
“What drives attention? Or The logic of Facebook”
Speaker:
Francisco Esteves, Department of Psychology, Mid Sweden University; ISCTE-IUL
Summary:
To understand the way we interact with our environment it is important to study our attentional mechanisms. Although endogenous attention is important, it is the way we automatically focus on some objects (and not on others, as James would say), that will be the theme of my talk. Emotional stimuli, bot
|
|
|
09 Março 2018
 |
BULLYING & PESSOAS COM DEFICIÊNCIA
Bullying & NEE/D
Disablist bullying (forma específica de bullying) é quando as pessoas são discriminadas, intimidadas ou humilhadas porque têm uma necessidade educativa especial (NEE) ou deficiência (D). Pode ser realizado por pessoas com e sem deficiência. Inclui diferentes tipos de bullying, tais como físico, verbal, gestual, exclusão e extorsão.
|
|
|
16-03-2018
 |
Seminário “Qualitative data analysis with NVivo 11”
Seminário “Qualitative data analysis with NVivo 11”
Prof. Convidada: Marlene Matos, Departamento de Psicologia Aplicada, Universidade do Minho
16 março |9h30 - 13h30 & 14h30 – 18h30| Sala D1.11, Edifício 2, ISCTE-IUL
Org.: CIS-IUL, Programa Doutoral em Psicologia
Nota: Para inscrições gratuitas contactar Marco.Rego@iscte-iul.pt
|
|
|
04/04/2018
 |
O papel da estratégia de codificação na memória: A distintividade e o efeito de produção
A memória depende de três processos distintos que têm sido profusamente estudados: a codificação, a retenção e a recuperação. O estudo das variáveis que estão associadas à codificação tem produzido alguns efeitos marcantes e robustos como o atesta as tarefas de níveis de processamento, o efeito geração, a ilusão de verdade, etc. Nesta comunicação apresentaremos alguns estudos sobre o efeito de pro
|
|
|
|
|